gyik
Gyakran Ismételt Kérdések

Hogyan kaphatok ajánlatot?

A pontos árkalkuláció nagyon egyszerű, melyet Te is el tud végezni a főoldalon. Az árkalkulátorban a szükséges adatok megadását követően pontos információt kaphatsz az árakról.

Mik a költségeim belföldi csomagfeladás esetén?

Tömeg (kg) Díj (Ft)
0,01 - 3,00 kg 1290 Ft
3,10 - 5,00 kg 1290 Ft
5,10 - 10,00 kg 1690 Ft
10,10 - 20,00 kg 2190 Ft
20,10 - 31,50 kg 2990 Ft
31,51 - 50,00 kg 4990 Ft
 
Az utánvét beszedés költsége a következők szerint kalkulálandó:

0 HUF - 10000 HUF = 220 HUF
10000 HUF - 30000 HUF = 400 HUF
30000 HUF - 60000 HUF = 720 HUF
60000 HUF - 100000 HUF = 920 HUF
100000 HUF - 500000 HUF = 1150 HUF

A fenti díjak csomagonként értendők és tartalmazzák a 27% ÁFÁ-t, a kiállási díjat valamint az üzemanyagfelárat. 

Mik a költségeim nemzetközi (EU) csomagfeladás esetén?

1. Zóna - Ausztria (1-2), Csehország (2-3), Hollandia (3-4), Lengyelország (3), Németország (2-3), Románia (2), Szlovákia (1-2), Szlovénia (1-2) 
2. Zóna - Belgium (3-4), Bulgária (3), Dánia (4), Anglia (4-5), Észtország (4-5), Franciaország (4), Horvátország (1-2), Írország (5), Lettország (6), Luxemburg (3-4), Olaszország (3-4), Svédország (4-5) 
3. Zóna - Finnország (4-5), Portugália (4-5), Spanyolország (4-5)

(A várható tranzit időket az országok mellett zárójelben találod)
A szállítási idők nem garantáltak, tájékoztató jellegűek.
 

Tömeg (kg) 1. Zóna 2. Zóna 3. Zóna
0,01 - 3,00 kg 5440 Ft 7510 Ft 11095 Ft
3,01 - 5,00 kg 5495 Ft 7625 Ft 11230 Ft
5,01 - 10,00 kg 5595 Ft 7750 Ft 11350 Ft
10,01 - 15,00 kg 5670 Ft 7835 Ft 11470 Ft
15,01 - 20,00 kg 5710 Ft 7895 Ft 11640 Ft
20,01 - 25,00 kg 5920 Ft 8170 Ft 11970 Ft
25,01 - 31,50 kg 5980 Ft 8290 Ft 12210 Ft
 
A fenti díjak csomagonként értendők és tartalmazzák a 27% ÁFÁ-t, a kiállási díjat, valamint az üzemanyagfelárat.
 

Külföldre csak az EU országaiba lehet küldeni csomagot?

Jelenleg kizárólag az EU nemzetközi opció elérhető. Folynak a tárgyalások a TNT Express Hungary Kft. kapcsolattartójával, és hamarosan elérhetővé válnak más külföldi, többek között tengerentúli országok is. A jövőben megoldást fogunk találni arra, hogy a világ bármely pontjára elérhető legyen a szolgáltatás, illetve tervben van a csomagpontos kézbesítés is hazánkban.

Van felára a papír alapú számlának?

A papír alapú számlának nincs külön költsége! 

Mi a maximális csomagméret, amit szállítanak?

Mérethatárok: Övméret: max. 3 méter (2 X a magasság + 2 X szélesség + 1 X hosszúság, max.: 300 cm.); hosszúság: maximum 1,75 méter

Mennyi lehet egy csomag maximális súlya?

Egy belföldi csomag súlya legfeljebb 50 kg , nemzetközi csomag súlya pedig 31,5 kg lehet.

Milyen árukat nem szállítanak?

- különleges értékű áruk, pl. nemesfémek, ékszer, pénz, érmék, műtárgyak, mindenféle értékpapír, pénzértékű dokumentumok, kisorsolt, nyereményszelvények, pályázatok, késedelmi kötbérrel terhelt dokumentumok, okirat és bélyeg
– nem kielégítő csomagolású vagy csomagolás nélküli küldemények, különösen törésveszélyes áruk esetében, valamint nem kielégítő, tévedésre okot adó jelölésű vagy jelölés nélküli áruk
– összepántolt csomagok
– mindenfajta romlandó áru
– meleg és hő hatására térfogatváltozásra képes anyagok (zsírok, olajok stb.)
– kegyeleti érzéseket sértő tárgyak,halotti hamvak és földi maradványok
– élő növények és állatok
– narkotikumok, egyéb hallucinogén és a BTK.-ban meghatározott anyagok
– szúró-,vágó- és lőfegyverek,lőszer,robbanószer, ADR szállítás köteles áruk
– magánszolgáltatók általi továbbításból kizárt áruk
– 3 m-t hosszúságot, illetve 3,2 m körméretet meghaladó áruk
– „postán maradó” küldemények, illetve postafiókra és hely

Veszélyes (ADR) áruk szállítását is vállalják?

Veszélyes (ADR) áruk szállítását nem vállaljuk.

Van biztosítás a csomagokon?

A külföldi küldemények biztosítása 2016.07.01-től már nem automatikus 520 Euró, hanem a CMR (Egyezmény A Nemzetközi Közúti Árufuvarozási Szerződésről) alapján 8,33 SDR/kg értékben határozandó meg (SDR jelentése). 
Ez azt jelenti, hogy amennyiben felad egy 5 kg-os, 150 000 Ft-ot érő küldeményt Angliába, annak maximális kártérítési értéke, 5×8,33 SDR lesz, ami - 362,24 Ft-os SDR árfolyammal számolva - 15 087 Ft. 

Milyen módon történik a beszedett utánvét összegek kifizetése?

Utánvétkezelés választása esetén a kiszolgáltatáskor beszedjük az Ön által megadott csomag utánvét összegét, és megadott bankszámlájára átutaljuk a sikeres kézbesítést követő 8 munkanapon belül.

Mennyi lehet egy csomag maximális utánvét összege?

Az utánvét összege maximum 500,000 Ft lehet.

A címzettnek van lehetősége bankkártyával kifizetni az utánvét összeget?

Jelenleg csak megyeszékhelyen levő címzettek tudnak bankkártyával fizetni a futárnak.

Mikor kézbesítik a csomagokat?

Belföldi csomag esetében, futáraink a felvételt követő munkanapon kisérlik meg a kézbesítést 08:00 és 18:00 óra között.
Nemzetközi viszonylatban a termin napokat az országok mellett találja meg zárójelben (A szállítási idők nem garantáltak, tájékoztató jellegűek.)
 
1. Zóna - Ausztria (1-2), Csehország (2-3), Hollandia (3-4), Lengyelország (3), Németország (2-3), Románia (2), Szlovákia (1-2), Szlovénia (1-2) 
2. Zóna - Belgium (3-4), Bulgária (3), Dánia (4), Anglia (4-5), Észtország (4-5), Franciaország (4), Horvátország (1-2), Írország (5), Lettország (6), Luxemburg (3-4), Olaszország (3-4), Svédország (4-5) 
3. Zóna - Finnország (4-5), Portugália (4-5), Spanyolország (4-5)  

Mi történik, ha a futár nem tudja kézbesíteni a csomagot?

Sikertelen kézbesítés esetén futárunk a következő munkanapon ismét megkísérli a csomag kézbesítését. Ezt a szolgáltatást minden ügyfelünknek díjmentesen biztosítjuk.

Kap valamilyen értesítőt a címzett csomagja érkezéséről?

A kézbesítés előtti napon email értesítőt küldünk a címzettnek. 

Hol történik a csomagok felvétele?

A csomagok felvétele minden esetben a rögzítéskor (megrendelés alkalmával) a "Feladó adatai"-nál megjelölt  címen történik.

Hogyan fizethetek?

Belföldi csomagfeladás esetében minden esetben a feladó fizeti meg készpénzben a fuvardíjat. 
Nemzetközi feladás esetén lehetősége van átutalással, vagy bankkártyás fizetéssel kiegyenlíteni a szolgáltatás ellenértékét. Néhány település esetén ebben az esetben is van lehetőség készpénzben fizetni. Erről a rendelés utolsó pontján kapsz tájékoztatást.
Szerződött partnereknél, kizárólag a nemzetközi csomagok esetében, rendszerünk kétheti rendszerességgel állítja ki a számlát amely lehet elektronikus vagy papír alapú, az ügyfél igényeinek megfelelően. 

Mennyi időm van befizetni a számlát?

A számla befizetésére, 8 naptári nap áll rendelkezésére.
 

Számolnak fel útdíj és üzemanyag felárat?

Nem, nálunk nincsen útdíj és üzemanyag felár. Az oldalon feltüntetett, vagy kalkulált ár a véglegesen részünkről felszámolásra kerülő ár, az ügyfélnek, semmilyen más költség nem kerül felszámításra!
 

Ha kevés csomagom van, akkor is érvényesek a feltüntetett árak?

Természetesen igen. Nem kérünk garantált csomagszámot, így minden esetben a feltüntetett árak vonatkoznak rád.
Amennyiben szerződést kötsz velünk, úgy további kedvezményeket tudunk EXPORT díjainkból adni! Ehhez vedd fel velünk a kapcsolatot!

A futár kiállt a csomagért, de mégsem akarok feladni.

Csak abban az esetben kerül a fuvardíj felszámításra, ha a vonalkód alapján a csomag bekerül a rendszerbe. Tehát amennyiben a futár nem hozza el a csomagot tőled, úgy fuvarköltséged sem keletkezik!

Meg kell címeznem a csomagot?

A szállítólevelet (vonalkódos) a futár személyesen viszi, majd ragasztja fel a csomagra. Neked megcímezni nem szükséges a csomagot!

Leadtam a megbízást, mikor várhatom a futárt?

Munkanapokon a 17.00 óráig leadott rendelést, a megrendelést követő munkanapon munkaidőben (8:00-18:00) veszi fel a futár, a megrendelőben meghatározott címen. A felvett küldeményét a felvételt követő munkanapon kísérlik meg kiszállítani, a címzett címén. 
Rögzítés időpontja Futár érkezése
Péntek 17:01 - Hétfő 17:00
Kedd 08:00-18:00
Hétfő 17:01 - Kedd 17:00 Szerda 08:00-18:00
Kedd 17:01 - Szerda 17:00 Csütörtök 08:00 - 18:00
Szerda 17:01 - Csütörtök 17:00 Péntek 08:00 - 18:00
Csütörtök 17:01 - Péntek 17:00 Hétfő 08:00 - 18:00

Nem kaptam a DPD-től visszaigazoló e-mailt, mi a teendő!

Ritkán, de előfordulhat, hogy a DPD rendszeréből nem érkezik megerősítő e-mail a csomagszámról, illetve a futár érkezéséről. Ilyen esetekben, ha nem kapunk a csomagnet rendszeréből HIBA jelzésű e-mailt, akkor szinte biztosak lehetünk abban, hogy a DPD rendszere fogadta a megrendelést.
Abban az esetben, ha regisztrált tagok vagyunk, meggyőződhetünk a rögzítés sikerességéről úgy is, ha a csomagjaim menüpontra kattintunk és ott megtaláljuk a megrendelést, csomagszámmal együtt.